Blog > Komentarze do wpisu

Modernizacja stacji Siedlce

Po ukończeniu modernizacji na Siedleckiej stacji zostanie tylko nastawnia Dysponująca"SL" a pozostałe zostaną zniszczone.

Ruszyła modernizacja stacji Kolejowej w Siedlcach w związku z tym trzeba przygotować się na utrudnienia. Narazie na stacji Siedlce został zrównany z ziemią peron 3 a torszlakowy numer 1 został na stacji rozebrany.Gdzie nie gdzie została ściągnięta sieć trakcyjna a peron 1 znów służy podróżnym.
Przebudowane zostaną również dwa wiadukty/mosty kolejowe:
->Garwoliński który jest jednym z głównych mostów w Siedlcach.
->Łukowski który prowadzi do Łukowa.
Obecnie prace trwają na moście Garwolińskim.Ruch od poniedziałku do piątku odbywa się do godziny 19:30 wahadłowo a od godziny 19:30 do godziny 05:00 most zostaje wyłączony z użytku.
Inaczej jest w weekend w sobotę i niedzielę most jest nie przejezdny.
Wracając do samej infrastruktury nie zapomniałem uwiecznić peronu 3 na zdjęciach.Peron ten służył do obsługi pociągów w kierunku Terespola i Warszawy.Zatrzymywały się na nim pociągi dalekobieżne oraz zaczynały/kończyły tu swój bieg pociągi osobowe.

Na zdjęciu poniżej można zobaczyć górę podkładów oraz walające się gdzie nie gdzie szyny.
Modernizację rozpoczęto od zamknięcia niektórych torów, demontażu trakcji oraz zdejmowaniu podkładów.Praktycznie 2/3 stacji składały się z podkładów drewnianych.Niektóre były w takim stanie że w upalny dzień ktoś wrzucił papierosa na podkład to się zaczął palić. Gdy na peron wkroczyły służby odpowiedzialne za przebudowę można było się domyśleć że peron 3 długo już nie postoi.I tak się stało.Nie minął miesiąc a w miejscu peronu jest "kupa"gruzu.

Krokiem który najpierw poczyniono przed Peronami raz Infrastrukturą było żbużenie dawnej lokomotywowni gdzie stacjonowały jednostki EN57.Była to żółta hala która była "wizytówką" Siedleckiego PKP-u.

piątek, 23 maja 2014, mateuszgadzinski

Polecane wpisy